تاریخچه طلا


طلا از عصر برنز در تجارت (در کنار سایر فلزات با ارزش) در خاور نزدیک باستان مورد استفاده قرار می گرفت، اما سکه های مناسب بعدها، در قرن ششم قبل از میلاد، در آناتولی آغاز شد. نام فرمانروای کرزوس لیدیایی همچنان با آفرینش مرتبط است (البته در کرونیکل پاریان به فیدون آرگوس به عنوان رقیب اشاره شده است). قیمت زنده طلا  در سال 546 قبل از میلاد، کرزوس توسط ایرانیان گرفتار شد، آنها طلا را به عنوان فلز اصلی برای سکه های خود گرفتند. مهم‌ترین پول‌های مهر ایرانی در واقع همان اندازه‌های طلایی است که پول یونان باستان حاوی سکه‌های طلای مختلفی بود که توسط ایالت‌های مختلف شهر داده می‌شد. طلا


یینگ یوان یک سکه طلای اولیه است که در چین قدیمی چاپ شده است. شناخته شده ترین آنها مربوط به قرن پنجم یا ششم قبل از میلاد است.


به عنوان مثال، واحدهای بزرگتر، معیارهای مختلف توانایی (26 تا 60 کیلوگرم) برای معاملات با ارزش بالا مورد استفاده قرار گرفتند (مانند شمش طلا 400 اونس رسمی (12.4 کیلوگرم) "انتقال عالی" شمش طلا).


قرون وسطی و دوره مدرن اولیه


مقالات اولیه: گیلدر و فلورین (ابهام‌زدایی) قیمت زنده طلا و سکه


اطلاعات اضافی: فلورین (سکه انگلیسی)، گولدن آلمان جنوبی، گولدن بادن، اتریش-مجارستان و گینه (سکه بریتانیا)


تاریخچه فعلی


نقش طلای آلمان در سال 1873 در امپراتوری آلمان ارائه شد و جایگزین سکه های مختلف گولدن امپراتوری مقدس روم شد. طلا


در آن زمان، سکه‌های طلا به‌عنوان یک نوع پول نقد بسیار گسترده بودند و در اواسط قرن بیستم مورد بی‌توجهی قرار گرفتند. اکثریت جهان تا سال 1933 از ساخت سکه های طلا به عنوان پول نقد دست کشیدند، زیرا کشورها از بالاترین سطح کیفی به دلیل انباشته شدن در طول بحران مالی کلی رکود بزرگ تغییر کردند. در ایالات متحده، فرمان اجرایی 6102 در سال 1933، انباشت طلا را ممنوع کرد و با کاهش ارزش دلار در مقایسه با طلا دنبال شد، اگرچه ایالات متحده تا سال 1971 به طور کامل دلار را از ارزش طلا جدا نکرد. طلا زنده


سکه های طلایی در استانداردهای پولی متعددی رشد کرده اند. در هر صورت، «سکه طلا» (در عبارت سکه‌شناسی) به طور مداوم به سکه‌ای اشاره می‌کند که (تقریباً) از طلا ساخته شده است، و سکه‌های ساخته شده از فلز منگنز یا ترکیب‌های دیگر را استثنا نمی‌کند. علاوه بر این، کشورهای متعددی به ساخت ارزهای ظریف و قانونی طلا ادامه می دهند، با این حال این ارزها اساساً برای گردآورنده ها و اهداف گمانه زنی تلویحی هستند و البته به طور ضمنی وجود ندارند.


https://talakar.com/tag/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد